معرفی گل آپارتمانی شفلرا
نوشته شده توسط : Korosh

معرفی گل آپارتمانی شفلرا

گل آپارتمانی شفلرا با نام های پنجه کلاغی و درخت چتری نیز معروف است. این گیاه بومی کشور استرالیا است و در آنجا به صورت درختچه های همیشه سبز دیده می شود که ارتفاع آنها گاهی به 3 متر هم می رسد. این گیاه در برابر شرایط نامطلوب محیط سازگاری بالایی دارد و بسیار مقاوم است. رشد آن آهسته است و برگ های آن به رنگ سبز روشن براق و چرمی دیده می شود. این گیاه فقط یک شاخه اصلی دارد و در بخش انتهایی ساقه آن برگ ها پنجه ای شکل هستند که ابتدا سه برگچه دارند که بعد تعداد آنها به هشت عدد می رسد.

 

شرایط نگهداری از گل آپارتمانی شفلرا

گل آپارتمانی شفلرا نور غیر مستقیم خورشید را می پسندد. پشت پنجره های نورگیر بهترین جا برای قرار دادن گلدان این گیاه است. البته در سایه نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. نور زیاد برگ های آن را می سوزاند. نور کم هم باعث زرد شدن برگ ها به ویژه در بخش پایینی گیاه می شود. بهتر است در این مواقع جای گلدان را به محیطی پر نورتر انتقال داد. در صورتی که ساقه ها از برگ ها فاصله زیادی بگیرند به این معنا است که به گیاه نور زیادی تابیده شده است. چرخاندن گیاه هر از چند گاهی می تواند این مشکل را برطرف کند.

گل آپارتمانی شفلرا در برابر خشکی مقاوم است، ولی خوب است که خاک آن همیشه مرطوب باشد. تعداد دفعات آبیاری در زمستان از تابستان کمتر است و باید چک شود که در بین دو آبیاری حتماً خاک آن خشک باشد. اگر به گیاه آب زیاد داده شود، ممکن است برگ های آن زرد رنگ شوند. اسپری کردن آب به برگ ها در زمان کاهش رطوبت محیط می تواند مفید واقع شود. استفاده از دستگاه بخور هم می تواند رطوبت لازم را برای گیاهان رطوبت دوست فراهم کند. 

خرید گل و گیاه آپارتمانی

طراحی روف گاردن

اجرای گرین وال

آبنمای لاکچری

دانلود اپلیکیشن خرید گل و گیاه

خرید گل آپارتمانی ارزان در تهران

 





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: